Tuesday, December 28, 2010

Padan muke aku T_T

Pagi ni aku buat rutin biase yang aku buat setiap hari.Basuh2 kain..sapu2 sampah,sambil-sambil tu on netbook,FB dan tgk ape update terkini Kroni Mak Long Timah,hehe..


Dah abes kemas,perut rase lapor la plak coz belum breakfast lagi,waktu tu da nak tengah hari dah..so sambil2 tunggu kari ayam ummi masak,aku pun jerang air..Then brunch (breakfast+lunch) was ready,ape lagi,NGAP! makan sambil mate terpaku tgk cite Stairways To Heaven...Burp!Alhamdulillah,dah kenyang,then aku pun sambung balik agenda FB yg tergendala tadi.

Nak jadikan cerita,aku gune laptop atas wing chair kat tepi pintu bilik aku..And aku suke lipat sebelah kaki letak atas kerusi and sebelah lagi kat bawah if duduk atas wing chair tu..Maka aku pun dengan penuh bergaya melipat kaki kiri nak duduk tapi...Bum!kaki tu ntah camne tersepak tepi kerusi..Mak aii!sakit eh Allah je la yg tau..Sib baik aku sensorang je di tempat kejadian pada waktu itu,maka aku tak perlulah nak mengcover malu,huhu...

Sampai saat post ini ditulis (gune keyboard),jari2 kaki aku mmg sangat la sakit..tak boleh nak gerak2..Harap2 jgn la retak ke,patah ke,Na'uzubillah..Bile aku 'mengadu' kat ayah ptg tadi,ayah senyap jap sebelum die kate,"Mungkin itu Kifarah dosa yang Allah nak bagi..Muhasabah balik,Istighfar banyak2..."DUSH!owh,lebam hatiku..T_T..walaupun ia pahit untuk ditelan,tapi ada kebenaran di sebalik ayat2 itu...Astaghfirullahal'azim...Ya Allah ampuni aku atas dosa2 yg telah aku lakukan..Err..tibe2 aku terfikir,aku ni kena tulah kot ;)..ari tu gelakkan kak long mase ibu jari kaki die tersangkut kat carpet,amponn kak long!!Padan muke aku T_T...

No comments:

Post a Comment