Tuesday, January 11, 2011

110111

11012011...Cantek tarikh ni..ade sape2 nikah ari ni?ke yg beranak ari ni ke?hehe..yela skrg sume nak tarikh cun2 untuk spesial occasion masing2..aku pon la.konon nak nikah tarikh yg cantik
..huh..tapi cane skrg tinggal 111111 dgn 121212 je lg..sompek ko dikala prince charming belum datang meminang menaiki kuda putih.haha!berangan tahap dewa ape tah dah ni...tu la banyak sangat nengok citer korea (^_^)...tapi post ni bukan nak citer pasal tarikh2 cun apetah lg mewar2kan tarikh perkahwinan,hukhuk!

This is my first post for 2011..sebelum ni rase malas nak menulis..banyak nak cerite tapi malas..Hmm...takde mood sebenarnye?because I was too heartbroken and sad...Sedih kenape?huhu...sebab doa aku belum dijawab lagi...Astaghfirullahal'azim...Ye aku lemah,fragile..ampuni hambaMu ni Ya Allah...Sebenarnya aku g interview last Nov for a tutor post.SPA so government la.If dpt keje under KKM.I was confident because it seems like I can answer the questions smoothly..Ade la sikit2 yg tak sure but come on tipulah if kate everything was perfect kan?I was hoping soooooo high that I can get this job..So bile nak check result on the 3rd January tibe2 rase takut nak check sbb takut frust..And yes!I was again frustrated...

Ok,the next day aku cube menceriakan diri tapi nothing works!Ya Allah,susahnya nak redha dengan takdirMU..Ampuni aku Ya Allah...Aku try fikir and ingat macam2 motivational quotation tp tak membantu pun..Sudahnye hari Isnin 3 Januari 2011 aku hadapi dgn semangat yang lemah..tak ade mood untuk buat ape2..Dan secara jujurnya aku mcm putus asa nak apply kerja lagi..Bila fikir2 kenapa ye Allah tak menjawab doa aku?...Ya,aku kurang doa agaknye..atau bila berdoa aku kurang kesungguhan mungkin..Atau aku overconfident sangat yg aku dapat because the interview went smoothly...macam2 kemungkinan ade..Atau mungkin Allah nak bagi yg lebih baik untuk aku.Aku tak tau..Cuma aku tak mahu berburuk sangka dengan Allah.Bukankah Allah bersama sangkaan setiap hambaNya?Maksudnya kalau kita baik sangka dengan Allah,baiklah yg kita akan dapat,tapi kalau buruk sangkaan kita,buruklah yang kita dapat..

Tapi sampai saat ini aku masih lagi mencari2 kekuatan untuk terus berfikiran positif.Masih mencari2 hikmah disebalik ujian Allah ni..Aku bukannya ape everytime umi ayah bagi pocket money I will feel soooooo sad because at this time I am the one yang sepatutnya tolong diorang...Ya Allah bantulah hambaMu ini..Tunjukkan aku jalan keluar dari masalahku ini..Tolong selamatkan aku dari sikap putus asa Ya Allah...Amin Ya Rabb..

Sebelum aku akhiri post ni aku nak share something yang mungkin dapat redakan sikit kesedihan aku...

"Allah answers prayers in three ways;
  He says yes and gives you what you want
  He says no and gives you something better
  He says wait and gives you the best in His own time..."

So Tarwiyah,HIMNAE!LA TAHZAN!

No comments:

Post a Comment